Briefstemmen

Vóór 11 maart ontvangen kiezers van 70 jaar of ouder een briefstempakket thuis. Dit pakket bestaat uit zending 1 en zending 2.

Hoe u kunt stemmen leest u in de uitleg die u in zending 2 heeft ontvangen. U hoeft dus niet naar het stemlokaal om uw stem uit te brengen.

In  de video over briefstemmen ziet u hoe u als 70-plusser uw stem per brief kunt uitbrengen. 

Wat ontvangt u en wanneer?

  • Zending 1: stempluspas en gezondheidscheck. Uiterlijk 3 maart bij u bezorgd.
  • Zending 2: briefstembiljet met envelop, retourenvelop, uitleg briefstemmen. Uiterlijk 11 maart bij u bezorgd.

Hoe kunt u stemmen?

  • Per post: zodra u zending 1 en 2 heeft ontvangen kunt u stemmen. Doe uw stem voor vrijdag 12 maart 17.00 uur in een PostNL brievenbus.
  • Stem afgeven op een afgiftepunt:
    Gemeentehuis locatie Hooge Meeren, Gorecht-Oost 166 te Hoogezand
    Gemeentehuis locatie Muntendam, Kerkstraat 2 te Muntendam
    Gemeentehuis locatie Slochteren, Hoofdweg 10 A te Slochteren

U heeft geen afspraak nodig.
De afgiftepunten zijn open op woensdag 10 maart, donderdag 11 maart, vrijdag 12 maart, maandag 15 maart en dinsdag 16 maart van 09.00 tot 17.00 uur.
Woensdag 17 maart van 07.30 tot 21.00 uur (alleen locatie Hooge Meeren).

  • Met de stempluspas kunt u uw stem ook uitbrengen in het stemlokaal.
  • U kunt ook iemand machtigen om uw stem voor u uit te brengen. Meer informatie vindt u bij iemand machtigen.

Stempluspas kwijt/niet ontvangen? (Zending 1)

De vervangende stempluspas haalt u persoonlijk af op de afgiftepunten. Dit kan zonder afspraak tot en met vrijdag 12 maart tot 17.00 uur. 

Het aanvragen van de vervangende stempas kan ook schriftelijk. De aanvraag moet dan uiterlijk 12 maart bij de gemeente binnen zijn.

Briefstembiljet, enveloppen en uitleg kwijt/niet ontvangen? (Zending 2)

U kunt deze stukken tot en met woensdag 17 maart persoonlijk afhalen bij de afgiftepunten. Dit kan zonder afspraak. U kunt het ook schriftelijk aanvragen. De gemeente moet uw aanvraag uiterlijk 12 maart hebben ontvangen. Stuur de aanvraag en kopie van uw identiteitsbewijs naar:

Gemeente Midden-Groningen
Contactplein
Antwoordnummer 16
9600 VB  HOOGEZAND

Landelijke telefoon-infolijn

Heeft u nog vragen dan kunt u ook bellen met 0800-1351.   Het nummer staat ook op de uitleg die u bij zending 2 heeft ontvangen. Het nummer is bereikbaar van 08.00 tot 20.00 uur of kijk op www.elkestemtelt.nl.