eHerkenning aanvragen

Algemeen

Heeft u een bedrijf en wilt u zich online kunnen identificeren? Vraag dan eHerkenning aan bij een erkende leverancier.

Wat is eHerkenning?

eHerkenning is een middel voor bedrijven om zich veilig online te identificeren. Met eHerkenning logt u in op websites van onder andere de overheid. Zo kunt u als bedrijf eenvoudig online zaken regelen.

Met eHerkenning kunt u bij meerdere organisaties inloggen. U hoeft dus minder wachtwoorden te onthouden.

U kunt met eHerkenning bijvoorbeeld online:

  • een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aanvragen
  • een jaarrekening deponeren bij de Kamer van Koophandel
  • een melding doen of vergunning aanvragen via Omgevingsloket online

Ga voor meer informatie naar www.eherkenning.nl.

Op dit moment verleent de gemeente Midden-Groningen nog geen diensten voor bedrijven op basis van E-herkenning. In de loop van 2018 kijken we welke producten hiervoor vanuit de gemeente in aanmerking komen

Voorwaarden

De voorwaarde voor het aanvragen van eHerkenning is:

  • Uw onderneming staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Aanpak

U vraagt uw eHerkenning aan bij een van de erkende leveranciers. Om eHerkenning aan te vragen, volgt u het stappenplan op de website van eHerkenning. Op deze website vindt u ook bij welke leveranciers u eHerkenning kunt aanvragen. U betaalt de leverancier voor de aanschaf en het gebruik van eHerkenning.

U vraagt uw eHerkenning aan bij een van de erkende leveranciers. Meer informatie vindt u op de website van eHerkenning.