Uw stempas (kwijt)

Kiezers krijgen voor 3 maart een stempas toegestuurd. Met een stempas kunt u in elk stembureau binnen de gemeente stemmen behalve in de bijzondere stembureaus.

Vergeet niet uw identiteitsbewijs en stempas mee te nemen

Goed om te weten

Het identiteitsbewijs mag maximaal 5 jaar verlopen zijn.

Als u geen identiteitsbewijs heeft of als deze meer dan 5 jaar verlopen is, vraag dan tijdig een nieuw identiteitsbewijs aan. U kunt ook een schriftelijke volmacht (link) aanvragen bij de gemeente. Dan kan iemand anders voor u stemmen.

Tijdelijk verblijf in het buitenland

Informatie vindt u op de website van de Kiesraad.

Geen stempas ontvangen of kwijt

Vraag dan een nieuwe stempas aan bij de gemeente waar u op 1 februari stond ingeschreven.

Het aanvragen kan op 2 manieren:

Persoonlijk

U vraagt de stempas aan bij de balie van het gemeentehuis in Hoogezand. Dit kan zonder afspraak. U kunt het aanvragen 1 dag voor u gaat stemmen tot uiterlijk 12 uur. Neem uw identiteitsbewijs mee.

Schriftelijk

De gemeente moet uw aanvraag uiterlijk op 12 maart hebben ontvangen.

Stuur een kopie van uw identiteitsbewijs mee. Verzoeken kunnen gestuurd worden naar: Gemeente Midden-Groningen, Contactplein, Antwoordnummer 16, 9600 VB HOOGEZAND.

Kosten

Het aanvragen van een stempas kost niets.