Stempas kwijt of niet ontvangen
Algemeen
Om te kunnen stemmen heeft u een stempas nodig. U ontvangt de stempas op zijn laatst op 23 mei. Met een stempas kunt u in elk stembureau binnen de gemeente stemmen.
Let op: De digitale of schriftelijke aanvraag en de aanvraag aan de balie kunt u pas doen vanaf 23 mei.
Geen stempas ontvangen of kwijt?
Vraag dan een nieuwe stempas aan bij de gemeente waar u op 23 april stond ingeschreven. Als u een nieuwe stempas krijgt, kunt u niet meer stemmen met uw oude stempas.
Het aanvragen kan op drie manieren:
Digitaal
Gebruik het digitale formulier via de knop ‘Nieuwe stempas aanvragen’. U logt in met uw DigiD. De gemeente moet uw aanvraag op zijn laatst op maandag 3 juni 17:00 uur hebben ontvangen.
Persoonlijk
U vraagt de stempas aan bij de balies van de gemeente in Hoogezand. Dit kan zonder afspraak. U kunt het aanvragen tot en met woensdag 5 juni 12:00 uur. Neem uw identiteitsbewijs mee.
Schriftelijk
U haalt het formulier op bij de balies van de gemeente in Hoogezand. Dit kan zonder afspraak.
U kunt het formulier ook downloaden.
De gemeente moet uw aanvraag op zijn laatst op maandag 3 juni 17:00 uur hebben ontvangen.
- Stuur een kopie van uw identiteitsbewijs mee. Aanvragen kunt u sturen naar: Gemeente Midden-Groningen, Contactplein, Antwoordnummer 16, 9600 VB HOOGEZAND.
- U kunt uw aanvraag ook langsbrengen bij de balies in Hoogezand.
- U kunt het formulier ook mailen naar verkiezingen@midden-groningen.nl.
Tijdelijk verblijf in het buitenland
Verblijft u tijdelijk in het buitenland en wilt u iemand anders voor u laten stemmen? Meer informatie vindt u op de pagina iemand anders voor u laten stemmen.
Kosten
Het aanvragen van een stempas is gratis.