Stempas kwijt of niet ontvangen

Algemeen

Om te kunnen stemmen heeft u een stempas nodig. U krijgt op uiterlijk 8 november een stempas toegestuurd. Met een stempas kunt u in elk stembureau binnen de gemeente stemmen.

Vanaf 9 november kunt u een nieuwe stempas aanvragen.

Geen stempas ontvangen of kwijt?

Vraag dan een nieuwe stempas aan bij de gemeente waar u op 9 oktober stond ingeschreven. Als u een nieuwe stempas krijgt, kunt u niet meer stemmen met uw oude stempas.

Het aanvragen kan op drie manieren:

Digitaal

Gebruik het digitale formulier via de knop ‘Aanvragen’. U logt in met uw DigiD.

Persoonlijk

U vraagt de stempas aan bij de balies van de gemeente in Hoogezand. Dit kan zonder afspraak. U kunt het aanvragen tot en met dinsdag 21 november 12.00 uur. Neem uw identiteitsbewijs mee.

Schriftelijk

U haalt het formulier op bij de balies van de gemeente in Hoogezand. Dit kan zonder afspraak. 

De gemeente moet uw aanvraag uiterlijk op vrijdag 17 november 17.00 uur hebben ontvangen.

Stuur een kopie van uw identiteitsbewijs mee. Aanvragen kunt u sturen naar: Gemeente Midden-Groningen, Contactplein, Antwoordnummer 16, 9600 VB HOOGEZAND. U kunt uw aanvraag ook langsbrengen bij de balies in Hoogezand.

Het formulier mailen kan ook via verkiezingen@midden-groningen.nl.

Goed om te weten

Tijdelijk verblijf in het buitenland

Meer informatie vindt u op de pagina iemand anders voor u laten stemmen.

Kosten

Het aanvragen van een stempas is gratis.